trrrrrring

'Hallo?'
'Hé, met mij. Alles goed?'
'Zeker. Zeg het eens.'
'Die Bob Dylan van jou, hè, welke instrumenten speelt 'ie allemaal?'
'Waarom vraag je dat? Weet jij toch ook wel?'
'Doe me nou een lol, geef gewoon antwoord.'
'Ik snap nog niet waarom, maar goed, uhmmmmm.... Gitaar natuurlijk, en mondharmonica. Piano. Uhm. Saxofoon, meen ik me te herinneren. O, en natuurlijk basgitaar. Die bekende foto voor Fender, weet je wel, met die basgitaar.'
'Kom op...'
'Uhmmmm, o ja, orgel natuurlijk. En uh... hoe heet zo'n een, uh... harmoni... nee, uh, accordeon.'
'Werkelijk?'
'Ja, tijdens de sessies voor Under The Red Sky. En uhm... o ja, wacht even, op Highway 61 Revisited een fluitje. Hoe heet dat ook al weer op de hoes van dat album... police whistle? Nee, uhm... police car! police car! dat is 't!... Dan heb je het wel zo'n beetje denk ik.'
'Voeg daar dan maar moersleutel aan toe.'
'Moersleutel?'
'Moersleutel.'
'Hoezo een moersleutel?'
'Heb je het niet gelezen? Recent speelde hij moersleutel. Tijdens "Desolation Row", een concert van een paar dagen geleden.'
'Moersleutel.... Hoe dan? Ik bedoel: een moersleutel daar kun je op blazen wat je wilt, maar daar komt geen geluid uit, lijkt mij.'
'Niet blazen, slaan.'
'Slaan?'
'Slaan, ja. Tegen z'n microfoon.'
'Met de moersleutel tegen de microfoon of andersom?'
'Sleutel tegen microfoon.'
'Oké... Dus het instrument is eigenlijk meer moersleutel tegen microfoon?'
'Prima. Hij speelde moersleutel tegen microfoon.'
'Maar wat dan?'
'Hoe bedoel je?'
'Wat speelde 'ie dan op z'n moersleutel tegen microfoon?'
'Nou, gewoon een ritme.'
'Een ritme?'
'Ja. Iets van bam, bam, bambam, bam.'
'Bam, bam, bambam, bam?'
'Precies. Bam, bam, bambam, bam.'
'Grappig.'
'Je gaat je vooral afvragen wat er hierna komt.'
'Hoe bedoel je?'
'Nou, welk maf instrument hij hierna mee op de proppen komt.'
'Uhm... Pfff, een fruitschaal?'
'Een fruitschaal? Hoe maak je muziek met een fruitschaal?'
'Weet ik het. Ik roep maar wat... Fruit naar het publiek gooien en de reactie dan?'
'De reactie?'
'Ja, de "dankjewels" en "auwen" en zo van het publiek.'
'"Auwen?"'
'Als iemand niet vangt en het fruit tegen zijn hoofd krijgt, bijvoorbeeld. Weet ik het, ik roep ook maar wat!'
'Dan wordt het instrument dus meer fruitschaal met reactie.'
'Fruitschaal met reactie, klinkt goed!'
'Zet het maar vast op de lijst.'
'Welke lijst?'
'De lijst met instrumenten die Bob Dylan speelt.'
'Ergens tussen police car en moersleutel tegen microfoon, lijkt mij. Klinkt goed: fruitschaal met reactie.'
'Fruitschaal met reactie.'
'Ik kan niet wachten.'
'Ik ook niet. Nu we het verzonnen hebben, wil ik het horen ook.'
'Wie niet? Fruitschaal met reactie. Wat een instrumenten beheerst die man.'
'Wat een held.'
'Nou. Zeg dat wel.'


Zie ook hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten